Praca w Niemczech dla kierowców kat. C, C+E oraz D +48 699 577 500

Kierowca CE podwójna obsada

Filtry

Język

System pracy

Zestaw

Trasy

Codzienne Zakwaterowanie

Wymagane doświadczenie

Aktywne filtry

Jesteś świeżo upieczonym kierowcą zawodowym C+E i, zanim ruszysz w pierwszą samotną trasę, chcesz popraktykować u boku bardziej doświadczonego truckera? A może wręcz przeciwnie – pokonałeś już tysiące kilometrów w pojedynkę i chętnie spróbujesz pracy w duecie? Koniecznie przejrzyj nasz najnowsze ogłoszenia z kategorii: „kierowca CE podwójna obsada”. Zyskasz zarówno atrakcyjne warunki zatrudnienia, jak i towarzystwo na czas dalekich podróży. Poszukujemy kierowców zawodowych, którzy podejmą się pracy na terenie Niemiec.

Podwójna obsada – praca dla początkujących i doświadczonych kierowców

W przypadku, gdy wymagany jest ekspresowy czas realizacji dostawy, a do przejechania mamy kilkaset kilometrów, lepiej wysłać w trasę nie jednego, a dwóch kierowców. Podwójna obsada gwarantuje optymalizację czasu transportu, ponieważ kierowcy mogą na zmianę prowadzić samochód ciężarowy i wymiennie robić przerwy od jazdy. W efekcie każdy z truckerów może prowadzić pojazd przez 9 godzin z przerwami, co pozwala na kontynuację podróży przez 18 godzin. Dzięki temu praca na podwójnej obsadzie jest bardziej efektywna i pozwala na dwa razy szybsze pokonanie ustalonej trasy. Jazdę w takim systemie polecamy zarówno początkującym jak doświadczonym kierowcom. Ci pierwsi zyskują wówczas możliwość uczenia się od „starych wyjadaczy”, a ci drudzy mogą przełamać swoją zawodową rutynę i zyskać wsparcie drugiego kierowcy.

Kierowca CE – podwójna obsada: jakie wymagania trzeba spełnić?

Aby znaleźć zatrudnienie jako kierowca zawodowy na podwójnej obsadzie, trzeba mieć prawo jazdy kategorii C+E z kodem 95. Mile widziane są także dodatkowe kwalifikacje, takie jak np. uprawnienia ADR. Nie wymagamy znajomości języka obcego, ponieważ umożliwiamy pracę z polskimi dyspozytorami, aczkolwiek komunikatywny angielski lub niemiecki będzie kolejnym atutem, który może zadecydować o wysokości Twojego wynagrodzenia. Wybierając ofertę z kategorii: „kierowca podwójna obsada Niemcy”, dobrze żebyś miał także następujące kompetencje miękkie: dyspozycyjność, umiejętność pracy zespołowej, odpowiedzialność i umiejętność pracy pod presją czasu. Spełniasz powyższe warunki? Podwójna obsada jest dla Ciebie!

Kierowca CE – podwójna obsada – Niemcy: jak monitorowany jest czas pracy?

Praca jako kierowca CE w podwójnej obsadzie w Niemczech zyskuje na popularności wśród polskich kierowców. Taki model zatrudnienia pozwala na bardziej elastyczne prowadzenie pojazdu, krótsze postoje i większą wydajność, co przekłada się na atrakcyjniejsze zarobki. Dla wielu kierowców CE podwójna obsada to szansa na stabilne zatrudnienie, wyższe dochody oraz możliwość pracy w rotacyjnym trybie z partnerem.

System podwójnej obsady polega na tym, że dwóch kierowców prowadzi ten sam pojazd na zmianę. Dzięki temu mogą przejechać więcej kilometrów w krótszym czasie, jednocześnie przestrzegając przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku. To rozwiązanie jest szczególnie korzystne w transporcie międzynarodowym, gdzie trasy są długie i wymagają ciągłej obecności kierowcy za kierownicą. Jak mówi kierowca zawodowy, który zdecydował się na taką formę zatrudnienia:

„W trasach realizowanych w podwójnej obsadzie kierowcy czują się bezpieczniej, a odpoczynek jest lepiej planowany i faktycznie możliwy – to zmienia jakość pracy.”

Jak wygląda rozliczanie czasu pracy kierowcy CE w podwójnej obsadzie?

W Niemczech czas pracy kierowcy jest ściśle monitorowany za pomocą tachografów cyfrowych, które rejestrują każdą minutę prowadzenia pojazdu, pauz i dyżuru. W przypadku podwójnej obsady zasady te są jeszcze bardziej restrykcyjne, ponieważ dotyczą dwóch osób. Każdy kierowca ma obowiązek posiadania własnej karty kierowcy, a zmiany muszą być dokładnie ewidencjonowane.

W ciągu 30 godzin kierowcy w załodze dwuosobowej mogą prowadzić pojazd, pod warunkiem że przynajmniej 9 godzin spędzą na odpoczynku. Co istotne, czas ten może być realizowany w pojeździe, o ile dostępne są odpowiednie warunki do snu. Kierowca CE w podwójnej obsadzie często korzysta z łóżka w kabinie, co pozwala skrócić czas postoju i kontynuować trasę bez zbędnego postoju.

Jakie są zasady odpoczynku przy pracy w duecie?

Odpoczynek w systemie podwójnej obsady różni się od pracy w pojedynkę. Kierowcy mogą się zmieniać, co daje możliwość bardziej elastycznego planowania przerw. Niemieckie prawo przewiduje, że jeśli dwóch kierowców jedzie razem, ich czas pracy może być wydłużony do 21 godzin dziennie – z zastrzeżeniem, że jeden z nich odpoczywa w trakcie jazdy.

Każdy z kierowców musi jednak zachować dobowe i tygodniowe normy odpoczynku – minimum 9 godzin na dobę oraz co najmniej 45 godzin tygodniowo, z możliwością skrócenia pod warunkiem rekompensaty. Nieprzestrzeganie tych zasad może skutkować karami finansowymi zarówno dla pracodawcy, jak i kierowcy.

Czy podwójna obsada oznacza wyższe zarobki?

Zdecydowanie tak. Praca kierowcy CE w podwójnej obsadzie to często wyższe wynagrodzenie, ponieważ pozwala na pokonywanie dłuższych tras w krótszym czasie. Zarobki w tym modelu zależą od liczby przejechanych kilometrów, rodzaju przewożonego ładunku oraz stawek przewoźnika, ale mogą sięgać nawet 3000–3500 euro netto miesięcznie na osobę.

Dodatkowo niektórzy pracodawcy oferują premie za punktualność, bezwypadkową jazdę i dyspozycyjność, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność tej formy zatrudnienia. 

„Pracując w duecie, szybciej wracam do domu, a zarabiam więcej – dla mnie to najlepsze rozwiązanie w transporcie międzynarodowym.”

Dla kogo podwójna obsada będzie dobrym wyborem?

Model pracy w podwójnej obsadzie sprawdza się wśród kierowców, którzy dobrze współpracują z innymi, potrafią dostosować się do rytmu zmiennego grafiku i są gotowi dzielić przestrzeń pracy. Zaletą jest też mniejsze obciążenie fizyczne i psychiczne – można odpocząć, gdy partner prowadzi pojazd.

Dla początkujących kierowców CE to również dobra okazja, by nauczyć się zawodu od bardziej doświadczonego kolegi. Wielu przewoźników świadomie tworzy takie duety, łącząc różne poziomy doświadczenia, co przekłada się na wyższą jakość usług i lepsze bezpieczeństwo na drodze.

Ile zarabia kierowca CE w podwójnej obsadzie?

W Niemczech wynagrodzenie kierowcy CE w duecie zaczyna się najczęściej od 2500 euro netto, a w przypadku doświadczonych kierowców może sięgać nawet 3500 euro netto miesięcznie. Istnieją również firmy oferujące systemy premiowe i diety, co dodatkowo zwiększa całkowite dochody. Wysokość pensji zależy od:

  • liczby przejechanych kilometrów,
  • rodzaju trasy (np. relacje długodystansowe vs krótkie międzynarodowe),
  • typu przewożonego ładunku,
  • godzin pracy w danym miesiącu.

Dodatkowe korzyści to m.in. opłacone zakwaterowanie, ubezpieczenie zdrowotne, dodatki nocne i weekendowe.

Czy wynagrodzenie jest dzielone między kierowców?

Nie – każdy z kierowców w podwójnej obsadzie otrzymuje pełne wynagrodzenie, zgodne z umową zawartą z pracodawcą. To mit, że pensja jest dzielona na pół. Każdy z członków załogi ma swój własny kontrakt, kartę kierowcy i ewidencjonowaną pracę, co oznacza niezależne rozliczenie.

Od czego zależą różnice w zarobkach?

Różnice w wynagrodzeniach wynikają przede wszystkim z:

  • doświadczenia kierowcy,
  • rodzaju umowy (np. bezpośrednia współpraca z niemieckim przewoźnikiem vs polski podwykonawca),
  • dodatkowych świadczeń,
  • formy wypłaty diet i ryczałtów,
  • stylu jazdy i punktualności (premie).

Niektóre firmy oferują również dodatkowe benefity dla kierowców CE w duecie, takie jak system bonusów za bezkolizyjną jazdę, wyższe stawki za trudniejsze trasy czy specjalne dodatki za gotowość do pracy w święta.

Czy warto pracować w duecie pod kątem finansowym?

Dla kierowców CE poszukujących wysokich zarobków, większej liczby godzin na trasie i krótszego czasu przejazdu – podwójna obsada to bardzo korzystne rozwiązanie. Odpoczynek możliwy w trakcie jazdy, równe traktowanie obu członków zespołu oraz przejrzysty system rozliczeń sprawiają, że wiele osób wybiera właśnie ten model jako podstawę swojej kariery zagranicznej.

Warto pamiętać, że wyższe wynagrodzenie w podwójnej obsadzie idzie w parze z większą odpowiedzialnością i koniecznością ścisłej współpracy z drugim kierowcą. Dla osób otwartych na taką formę działania – to jeden z najlepszych sposobów na maksymalizację dochodów w transporcie międzynarodowym.

Praca kierowca CE – dlaczego warto pracować w podwójnej obsadzie w Niemczech?

Praca jako kierowca zawodowy w Niemczech niesie za sobą szereg gratyfikacji. Nasi zachodni sąsiedzi odczuwają duże braki personalne w branży transportowej, dlatego są gotowi zapewnić wykwalifikowanym obcokrajowcom godne warunki zatrudnienia i pensję wyższą niż ta, na którą mogą oni liczyć w swoim kraju. Jak znaleźć dobrą ofertę zatrudnienia? W zasadzie masz dwie możliwości. Możesz przeszukiwać Internet pod kątem fraz takich jak „praca Niemcy kierowca podwójna obsada”, „praca kierowca CE Niemcy podwójna obsada” czy „podwójna obsada Niemcy” i poświęcać swój czas na weryfikację dostępnych ogłoszeń. Możesz też zwrócić się o pomoc bezpośrednio do naszej firmy, a nasi doradcy znajdą Ci ofertę pracy skrojoną na miarę Twoich potrzeb. Współpracujemy ze sprawdzonymi pod kątem wypłacalności firmami transportowymi na terenie Niemiec. Kontaktujemy się z nimi bezpośrednio w celu ustalenia najkorzystniejszych dla Ciebie warunków współpracy. Nad naszymi Klientami roztaczamy profesjonalną opiekę prawną i pomagamy im w rozwiązywaniu problemów związanych ze sprawami zawodowymi, zakwaterowaniem czy dojazdem na miejsce zlecenia. Zapraszamy do współpracy wszystkich kierowców zainteresowanych pracą na podwójnej obsadzie!